1 października 2022

Walczyć z efektem jo-jo

Skutecznie przeprowadzona dieta i aktywność fizyczna powodują, że wyglądamy szczupło i czujemy się dobrze. Niestety bardzo szybko wiele osób powraca do poprzedniej wagi, a nawet przybywa jej dodatkowych kilogramów. W takim przypadku mamy do czynienia z efektem jo-jo, który jest wręcz znienawidzony przez wszystkich odchudzających się. Aby nie dopuścić do tak niekorzystnych zmian, trzeba na trwale zmienić niekorzystne nawyki żywieniowe. I wcale nie chodzi tu o to, by głodzić się i unikać wszystkich przyjemności, które przynosi nam jedzenie. Raczej należy uregulować wszystkie procesy związane z żywieniem. Przede wszystkim ważne jest urozmaicanie posiłków. Dieta eliminująca jest dobra tylko na krótki okres czasu, jeśli jednak dbamy naprawdę o nasz organizm, to powinniśmy dostarczać mu wszystkich potrzebnych składników, a to oznacza właśnie różnorodność. Ważne jest, by posiłki były spożywane o określonych godzinach i nie powinno być ich więcej niż pięć. Zapomnijmy też o wszystkich słodkich i słonych przekąskach. Nie tylko są niezdrowe, ale powodują tzw. otyłość brzuszną oraz zatrzymują w naszym organizmie nadmiar wody.