1 października 2022

Odpowiednie nawyki żywieniowe pomogą nam uniknąć skoków cukru we krwi, a tym samym uniknąć w przyszłości zachorowania na cukrzycę. Odpowiedni poziom cukru zapewniają regularne, spożywane 5 razy dziennie posiłki. Jadłospis należy układać w taki sposób, aby w ciągu dnia zjeść 5 porcji warzyw i 3 porcje owoców. Do szczególnie polecanych warzyw należą pomidory, kalafiory oraz warzywa liściaste w ciemnozielonym kolorze, na przykład jarmuż. Najlepsze owoce to porzeczki, brzoskwinie, kiwi, jabłka, agrest. Owoce te zawierają mało naturalnego cukru, mają za to mnóstwo błonnika. Posiłki warto komponować z produktów o niskim indeksie glikemicznym. Takimi produktami są kasze, pełnoziarniste pieczywo, chleb graham, pełnoziarnisty makaron. Produkty te dodatkowo dostarczą dużej ilości witamin z grupy B. Dzięki obecności witamin z grupy B proces przetwarzania glukozy na energię przebiega w organizmie znacznie szybciej. Walkę ze skokami cukru możemy wygrać sięgając po olej rzepakowy, ograniczając jedzenie potraw z ziemniaków i słodyczy.