5 grudnia 2022

Bieg a redukcja tkanki tłuszczowej

Najczęściej wymienianym sportem, który przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej jest bieganie. A jednak wiele osób, mimo, że biega regularnie, nie chudnie ani trochę. Jak to możliwe? Otóż bieganie jako kuracja odchudzająca jest skuteczne tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest połączone z odpowiednią dietą. W innym wypadku będziemy dostarczali sobie kalorii w nadmiarze i nie zdążymy ich spalić nawet przy intensyfikacji wysiłku. Odpowiednia dieta to przede wszystkim rezygnacja ze słodyczy. Nie ma nic gorszego niż zajadanie się czekoladą po treningu biegowym. Oczywiście można sięgnąć po kostkę czekolady od czasu do czasu, ale musimy pilnować, by to „od czasu do czasu” nie zamieniło się w nałóg. Najlepiej odstawmy słodycze popołudniu i wieczorem. Rano pozwólmy sobie na sycące, pełne słodkich owoców śniadanie, a podczas przekąski możemy nawet skusić się na baton. Aby jednak ograniczyć nawyk sięgania po słodycze, częściej jedzmy posiłki, które na dłużej zapewniają uczucie sytości. To nas uchroni przed zgubnym podjadaniem.